Sunday, January 15, 2012

WALETWALIT MATI KEBULURAN




Assalamulaikum sahabat yang di kasihi...

lebih kurang 2minggu lepas saya melawat dalam satu RBL kepunyaan saya dan mendapati 2 ekor anak walet telah meninggal dunia...... dalam kajian yang telah saya jalankan dan hasilnya menemui jawapan iaitu kematian ini di sebabkan oleh kelaparan... antara hujah yang saya dapat daripada kajian yang telah saya jalankan ialah dari segi kedudukan si comel walit ini meninggal iaitu mulutnya ternganga... Seolah-olah meminta makanan daripada ibu tercinta... tapi malangnya ibunya tiada pulang... dan akhirnya walet ini mati kebuluran........ Persoalan yang timbul di sini mengapakah si ibu walet ini tidak pulang2, antara jawpannya ialah mungkin di sebabkan ibunya juga telah meninggal dunia.... di makan burung hantu, burung helang,biawak,ular di langgar lori dan pelbagai lagi andaian yang boleh kita buat... Jawapan yang pasti ialah ibubapanya juga meniggal dunia... seandainya ku tahu si comel walet ini sudah menjadi yatin piatu sudah pasti akan ku ambilnya sebagai anak angkat............... Sedikit coretan ilmu untuk di kongsi......

Sekian,

Terima Kasih
Kamarul...

No comments: