Friday, January 20, 2012

4 TAHUN KOS ELEKTRIK RBL BERSAMAAN DENGAN 3 BIJI SARANG BURUNG WALET





Assalamualaikum...

Semoga kalian Setiasa di rahmati Allah S.W.T

Tahukah teman semua... Sebiji Sarang Burung Walet Boleh menampung Kos elektrik RBL sehingga setahun 3 bulan.. (16 bulan)...

Mengikut pengalaman saya yang telah menjangkau 7 tahun dalam penternakan walet.. Analisa bagi kos penggunaan elektrik RBL adalah seperti di berikut :

a) Kos sebulan penggunaan elektrik adalah dalam lingkunngan RM8.00 - RM10.00..
b) Kos setahun penggunaan elektrik adalah RM 96.00
c) Kos sebiji sarang Burung Walet boleh mencecah RM 130.00 sebiji

Jadi di sini kita dapat membuat pengiraan RM 130.00 sebiji sarang burung walet di bahagikan dengan RM8.00 sebulan kos elektrik dan jawapan nya ialah 16.25 bulan..

oleh yang demikian di sini kita dapat membuat kesimpulan bahawa walaupun dalam masa setahun RBL kita telah mengeluarkan hasil sebanyak 3 biji.. Ini bermakna ia telah dapat menampung kos elektrik RBL selama 4 tahun...

Fikir- Fikirkan lah :-)


semoga coretan ini dapat membuka minda kita semua....

UNTUK MAKLUMAN KEPADA SAHABAT SEMUA, SAYA AKAN BERPINDAH KE LAMAN WEB BARU IAITU WWW.WALETWALIT.COM .... BANYAK INFO YANG BOLEH DI PEROLEHI DI SANA (laman web ini masih lagi dalam pembinaan).. SUDAH 4 TAHUN SAYA BERSAMA ANDA... DAN TIBA MASANYA UNTUK ANDA MENGENALI SAYA DENGAN LEBIH DEKAT... SIAPAKAH SAYA SEBENARNYA..... SILA LAYARI WWW.WALETWALET.COM

Sekian,
terima Kasih

KAMARUL

No comments: