Wednesday, February 23, 2011

Awas....!!!! Penggunaan Papan Playwood






















Assalamualaikum...

Sahabat Sekalian... Setelah kajian telah di buat terhadap penggunaan papan Playwood bagi pembinaan RBL untuk membuat lantai tingkat kedua dan bumbung bagi tingkat pertama... saya mendapati dalam masa 2bulan papan playwood ini di tumbuhi kulat dan kulat ini juga telah berjangkit ke bahagian papan tempat walit membuat sarang... buat masa sekarang walit tidak mahu turun di tingkat bawah.. Dalam masa terdekat ini saya tidak mahu gangu sehingga walit membuat sarang di tingkat atas dahulu.. Insya... saya akan ubahsuai...Kepada sahabat semua yang merancang untuk membina RBL di nasihatkan supaya tidak menggunakan papan playwood.. bagi mengelak RBL anda di tumbuhi kulat.. Sila rujuk pada gambarajah di atas..

Semoga menjadi pengajaran kepada semua..

Terima kasih..

3 comments:

Fensa said...

menakutkan je... abis tu nak buat mgm tu? mgkin ada bocor kat mana kot, air serap, tumbuh kulat. Kalau sapu kulat tu ngan kain / berus sabut kedian sembur ngan hair dryer kasi kering ok ke? Atau pun ada apa2 chemical blh basmi kulat...

Bhumiwalet said...

salam,

boleh bantu sy mcm mana nak buat rumah burung. Sy tinggal di Johor Bahru....

Boleh email sy contact no tuan untuk urusan lanjut.

TQ

Unknown said...

tumpang iklan jab yer...
sayer de jual suara burung walet cinta berahi 3. boleh cube dulu bayar kemudian.. keberkesanan amat memuaskan dan harge sangat berpatutan.

berminat?
012 9121250